Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach ul. 11 Listopada 35a (woj. podlaskie)
NIP 544-12-73-066, REGON 050581759
tel. (85) 655-69-57, fax (85) 655-69-57,
adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.mops.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl
adres poczty elektronicznej: e-mail: mops@siemiatycze.eu


prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 138o w zw. z art. 138n pkt 1 o wartości zamówienia nieprzekraczającej wyrażoną w złotych równowartości kwot określonych 138g ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), zwanej dalej "Prawem zamówień publicznych" zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne – tj. specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 1 stycznia 2021 r do 31 grudnia 2021 r.


Przedmiot zamówienia: usługi.
Przedmiot zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 85312000 - 9 usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

 

ROZDZIAŁ I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi się w języku polskim.
  2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  4. Zamawiający nie przywiduje udzielenia zamówienia w częściach.
  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  6. Zamawiający nie przywiduje udzielenia zamówienia o którym mowa w art. 67 ust 1.
  7. Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą następować będzie w PLN.
  8. Termin związania ofertą 30 dni.

 

ROZDZIAŁ II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

1. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Miasta Siemiatycze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. nr 189, poz. 1598 z późn. zm.). Przez usługi specjalistyczne należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług opiekuńczych, wnikających z rodzaju ich chorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, posiadające odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone
specjalistyczne usługi.


2. Zakres i wielkość zamówienia

  1. W okresie realizacji zamówienia specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi będą świadczone łącznie dla około 20 osób. Łączna liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie realizacji zamówienia - około 5 000 godzin.
  2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zwane dalej "usługami" będą mogły być świadczone codziennie, od poniedziałku do soboty na rzecz świadczeniobiorców zamieszkałych na terenie Miasta Siemiatycze, wskazanych przez Zamawiającego.
  3. Wymiar godzinowy obejmuje 60 minut świadczenia usług w miejscu zamieszkania świadczeniobiorców,
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia łącznego wymiaru godzin wykonywanych usług, dlatego też podane zestawienie ilościowe nie jest wiążące dla Zamawiającego. Natomiast dla Wykonawcy jest wiążące pod względem kwoty ceny jednostkowej.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób objętych usługami oraz/lub liczby godzin usług - realizowanych na podstawie umowy z Wykonawcą. Ewentualne zmniejszenie wielkości zamówienia nie będzie skutkowało odpowiedzialnością Zamawiającego, a Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe. W takiej sytuacji Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę wykonanych usług.

3. Obowiązki wykonawcy usługi

  1. Wykonawca będzie świadczył usługi na podstawie kopii indywidualnych decyzji lub pisemnych informacji przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres usług, termin rozpoczęcia i zakończenia, wymiar godzin oraz miejsce świadczenia usług.
  2. W wyjątkowych przypadkach możliwe jest zlecenie usługi telefonicznie lub przesłanie zlecenia wykonania usług faksem. Zlecenie takie zostanie potwierdzone decyzją administracyjną bądź pisemną informacją zamawiającego.
  3. Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi w ciągu 2 dni od daty otrzymania zlecenia w godzinach i dniach tygodnia bezwzględne dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta.
  4. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług.
  5. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania tajemnicy służbowej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz 1507 z późn. zm.), ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie karty realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami usługobiorców, potwierdzających wykonanie usługi.
  7. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu rozliczenia za każdy miesiąc świadczonych usług, w formie faktury wraz z określonymi w Umowie załącznikami.


4. Obszar i miejsce realizacji zamówienia

  1. Zlecenie usług będzie obejmować osoby objęte pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w miejscu zamieszkania klienta lub lokalu Wykonawcy w wymiarze godzin i terminie bezwzględne dostosowanym do indywidualnych potrzeb klienta, zgodnie ze zleceniem Ośrodka przekazanym w formie decyzji administracyjnej bądź pisemnej informacji o przekazanej przez Zamawiającego, określającej adresata oraz miejsce wykonania usługi. W przypadku wykonywania usługi wobec rodzeństwa Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w tym samym czasie dwa różne rodzaje zajęć w odrębnych pomieszczeniach.

 

ROZDZIAŁ III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. nie podlegają wykluczeniu w oparciu o przesłanki, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 t.j)
  2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
    1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika do z odrębnych przepisów
    2. zdolności technicznej lub zawodowej
      • posiadania wiedzy i doświadczenia,
        Zamawiający stawia warunek, którego opis jest w tabeli poniżej
      • dysponowania osobami zdolnymi do wykonania Zlecenia oraz odpowiednim zapleczem lokalowym i technicznym.
        Zamawiający stawia warunek, którego opis jest w tabeli poniżej
      • ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł.
        Zamawiający stawia warunek, którego opis jest w tabeli poniżej
    3. sytuacja ekonomiczna lub finansowa
      Zamawiający nie precyzuje tego warunku

2. Opis warunków i sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

Każdy Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, (informacja z otwarcia ofert) jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy (załącznik nr 6 do Ogłoszenia). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

LP. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące: Wymagane dokumenty oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13),14) i 21) ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
  2. oświadczenia własne Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
  3. oświadczenie własne Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
2.

Posiadania wiedzy i doświadczenia 

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty usługi (usługę) - które odpowiadają rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zadania, dla łącznie przynajmniej 9 osób, o łącznej wartości nie mniejszej niż 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) brutto. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymogi określone w ogłoszeniu, tj. usługi muszą być zrealizowane dla nie mniej niż łącznie 9 osób i o łącznej wartości nie mniejszej niż 15.000,00 zł brutto

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia na podstawie:
przedstawionego przez Wykonawcę wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonywane należycie
3. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz zapleczem lokalowym i technicznym:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek:
a) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi wykonać zamówienie, tj. posiadającymi następujące doświadczenie i kwalifikacje:
• koordynatorem usług (którego zadaniem będzie m.in. przyjmowanie zgłoszeń od Zamawiającego, planowanie, rozliczanie godzin, kontrola prawidłowości realizacji usług). Koordynator usług powinien posiadać przynajmniej 6 miesięczne doświadczenie w zakresie zarządzania i organizacji usług w zakresie tożsamym z przedmiotem zadania,
• osobami posiadającymi odpowiednie wykształcenie wyższe kierunkowe, kwalifikacje, certyfikaty do prowadzenia następujących zajęć terapeutycznych: terapia psychologiczna, terapia pedagogiczna, terapia logopedyczna, terapia integracji sensorycznej, rehabilitacja ruchowa, muzykoterapia, terapia EEG Biofeedback, hipoterapia, terapia ręki, arteterapia, trening umiejętności społecznych.
b) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w odpowiednio wyposażonych (m.in. wzmacniacz fal EEG tzw. głowica z odpowiednim oprogramowaniem, drabinki, materace, łóżko do masażu, piłki, wałki, pomoce dydaktyczne itd.)przestronnych i dostosowanych do potrzeb realizowanej usługi w tym do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich pomieszczeniach na terenie Miasta Siemiatycze. Lokal i znajdujące się w nim pomieszczenia (co najmniej 4) przeznaczone do prowadzenia zajęć terapeutycznych w tym samym czasie, w tym w pełni wyposażony gabinet do integracji sensorycznej, który powinien być przestronny i wyposażony co najmniej w następujący sprzęt: platformy, trapez do podwieszania, huśtawki różnego rodzaju, hamaki, wiszące obręcze, podwieszane drabinki, piłki o różnej wielkości, fakturze i ciężarze – gładkie i z kolcami, materace wałki rehabilitacyjne, tunele, masażery, zestawy gum, przyrządy do ćwiczenia motoryki dużej i motoryki małej.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi oraz zaplecza lokalowego i technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia na podstawie:
Ad. a) przedstawionego przez Wykonawcę wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia oraz oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia
Ad. b) informacja własna o posiadanych zasobach rzeczowych i lokalowych zapewniających realizację zadania oraz opinia sanepidu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pomieszczeń placówki.
4. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia polisy OC.

 

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły "spełnia-niespełnia". Wykonawca jest zobowiązany wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu nie później niż na dzień składania ofert. Niespełnienie chociaż jednego warunku skutkować będzie odrzuceniem oferty.

 

ROZDZIAŁ IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

 

  1. Ofertę sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej. Oferta musi być sporządzona według wzoru zawartego w załączniku nr l do ogłoszenia. Oferta – przedstawiona Zamawiającemu w jednym egzemplarzu musi być czytelna. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.
  2. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.
  3. Zaleca się, by każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc powinny być parafowane przez Wykonawcę.
  4. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.
  5. Zaleca się przy sporządzaniu oferty skorzystanie z wzorów (formularza oferty, wykazów, oświadczenia) przygotowanych przez Zamawiającego.
  6. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”. Zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne
    działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie odnośnie charakteru zastrzeżonych w niej informacji wraz ze wskazaniem działań podjętych w celu zastrzeżenia tych informacji. Uzasadnienie powinno dowodzić, że zastrzeżona informacja w myśl przywołanego powyżej przepisu:
    1. ma charakter techniczny, technologiczny lub organizacyjny przedsiębiorstwa,
    2. nie została ujawniona do wiadomości publicznej,
    3. podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności.
  7. Zaleca się, aby uzasadnienie o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia. Zaleca się, aby informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa były trwale spięte i oddzielone od pozostałej (jawnej) części oferty.
  8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  9. Wykonawca wskaże w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  10. Do oferty należy dołączyć:
    1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia,
    2. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych łub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane łub są wykonywane należycie. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi, wykazane w wykazie, o którym mowa powyżej zostały wcześniej wykonane lub są wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów,
    3. informację z Krajowego Rejestru Karnego,
    4. oświadczenia własne Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne,
    5. oświadczenie własne Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków,
    6. informację własną o posiadanych zasobach rzeczowych i lokalowych zapewniających realizację zadania zgodnych z wymogami zawartymi w dziale III Ogłoszenia oraz opinię sanepidu,
    7. potwierdzoną za zgodność z oryginałem polisę Odpowiedzialności Cywilnej,
    8. upoważnienie do podpisania oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez.
  11. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
  12. W toku postępowania Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.

 

ROZDZIAŁ V. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ
I DOKUMENTÓW ORAZ OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

  1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
  2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Wykonawcy przekazują pisemnie i muszą być skierowane na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach ul. 11 Listopada 35A, 17-300 Siemiatycze
  3. Osoby ze strony zamawiającego upoważnione do kontaktowania się z wykonawcami (pn. - pt. w godz. 8:00 – 15:30, tel: 85 655-69-57)
    • w sprawach proceduralnych: Grzegorz Sadowski – g.sadowski@mopssiemiatycze.pl
    • w sprawach merytorycznych: Ewa Romaniuk – e.romaniuk@mopssiemiatycze.pl
  4. Wykonawca może złożyć wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej, najpóźniej do połowy terminu składania ofert.

 

ROZDZIAŁ VI. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

  1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, 17-300 Siemiatycze, ul. 11 Listopada 35A, woj. podlaskie, pokój nr 101, do dnia 30 październik 2020 roku do godz. 12.00, z dopiskiem: "Oferta – specjalistyczne usługi opiekuńcze dla świadczeniobiorców Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach - nie otwierać przed 30 października 2020 roku - godz. 12.00" lub podobnym oznaczeniem dostatecznie wyróżniającym ofertę spośród innej korespondencji wpływającej do Zamawiającego.
  2. Ofertę należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania.
  3. Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem (np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji) ponosi Wykonawca.
  4. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
  5. Powiadomienie o zmianie lub wycofaniu oferty musi być złożone według takich samych zasad jak składanie ofert z dopiskiem "zmiana" lub "wycofanie".

 

ROZDZIAŁ VII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY, OPIS KRYTERIÓW,
KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY,
WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT

1. Opis sposobu obliczania ceny oferty:

  1. cena musi zawierać wszystkie elementy realizacji zamówienia, a w szczególności wszystkie koszty Wykonawcy niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym koszty dojazdu osoby świadczącej usługi do miejsca świadczenia usług, przejazdów niezbędnych przy realizowaniu usługi na rzecz świadczeniobiorcy, zysk Wykonawcy, podatki, opłaty oraz ewentualne pozostałe elementy,
  2. cena oferty winna być wartością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w walucie polskiej, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z obowiązującymi przepisami o cenach,
  3. cena oferty powinna zawierać cenę brutto realizacji zadania za jedną godzinę usług- dla jednego świadczeniobiorcy,
  4. koszt jednej godziny świadczonych usług wskazany przez Wykonawcę nie będzie ulegał zwiększeniu w okresie trwania umowy,
  5. jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.


2. Oferty nieodrzucone, oceniane będą niejawnie, według następujących kryteriów:

Lp. nazwa kryterium waga kryterium
1. cena oferty (C) 60%
2. kwalifikacje kadry (K) 30%
3. doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych (D) 10%


Punkty będą obliczone przy zastosowaniu niżej podanych wzorów, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

Ad 1. Cena oferty - w tym kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 60 punktów. Ocena będzie dokonywana według wzoru:

Cena (C )= (cena brutto najniższej spośród badanych ofert / cena brutto oferty badanej) * 60

Ad. 2 Kwalifikacje kadry – w tym kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 30 punktów. Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje personelem posiadającym kwalifikacje do wykonywania zawodu zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.) - załącznik nr 2 do Ogłoszenia. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, którego wyspecjalizowana
kadra (spełniająca wymagania kadrowe określone w dziale III ust. 2 tabela pkt 3a) dysponuje największą liczbą kwalifikacji zapewniającej różnorodność proponowanych zajęć terapeutycznych, co najmniej w zakresie Wymienionym w Ogłoszeniu.
Kryterium „kwalifikacje kadry” (K) będzie oceniane na podstawie liczby rodzajów kwalifikacji wyspecjalizowanej kadry będącej do dyspozycji Wykonawcy, a ilość punktów obliczana będzie według poniższego wzoru:

( K )=(liczba rodzajów kw alifikacji w yspecjalizow anej kadry w ofercie ocenianej / najwyższa liczba rodzajów kw alifikacji w yspecjalizow anej kadry w ocenianych ofertach) * 30

Ad. 3 Doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych - w tym kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 10 punktów.
Ocena w zakresie tego kryterium będzie dokonywana na podstawie informacji zawartych w wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia, wraz z dowodami potwierdzającymi, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Zamawiający przyzna punkty za wykonanie należycie przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert zamówień (zamówienia), których przedmiotem było świadczenie usług opiekuńczych, w zakres których wchodziły usługi (usługa), które odpowiadają rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zadania.

Zamawiający w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku Wykonawca wskazuje część zamówienia już faktycznie wykonaną (tj. zrealizowaną liczbę godzin).
Zamawiający przyzna następująco punkty w kryterium „doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych”:

liczba wykonanych (w sposób należyty) godzin liczba punktów usług, które odpowiadają rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zadania Liczba punktów
Od 3001 godzin i więcej 10
Od 2501 do 3000 godzin 8
Od 2001 do 2500 godzin 6
Od 1501 do 2000 godzin 4
Od 1000 do 1500 godzin 2
poniżej 1000 godzin 0

Następnie w odniesieniu do punktów przyznanych według powyższego opisu zostanie zastosowany
wzór:

( D )=(liczbaotrzym anychpunktów w ofercieocenianej / maksymalnaliczbapunktów) * 10

Obliczenie łącznej sumy punktów przyznanych każdej ofercie zostanie dokonane na podstawie
wzoru:

O=C+K+D

gdzie:
O - łączna liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie,
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium „cena”
K - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium „kwalifikacje kadry”
D - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium „doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych”.
Wszystkie obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.

3. Oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria - zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną ocenione zgodnie z uzyskaną ilością punktów.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ogłoszeniu i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria.
5. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

  1. wpłynie po upływie terminu wyznaczonego na składanie ofert,
  2. wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w ogłoszeniu,
  3. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
  4. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010, 1649),
  5. jest niezgodna z ogłoszeniem,
  6. zawiera omyłki polegające na niezgodności z ogłoszeniem, powodujące istotne rozbieżności z treścią ogłoszenia.
  7. zamawiający może unieważnić postępowanie w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty (cena jednostkowa brutto) przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację jednej godziny świadczenia usług, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

 

ROZDZIAŁ VIII. FORMALNOŚCI JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO

  1. Udzielenie zamówienia polega na zawarciu umowy z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
  3. Wykonawca, którego oferta uznana została za najkorzystniejszą jest zobowiązany do doręczenia Zamawiającemu - najpóźniej w dniu zawarcia umowy, kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, staż pracy i odbyte przeszkolenie, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) - osób, które będą świadczyć usługi (chyba, że Zamawiający dysponuje kopiami powyższych dokumentów).

 

ROZDZIAŁ IX. PROCEDURA ODWRÓCONA

Niniejsze postępowania prowadzone jest przy zastosowaniu art. 24 aa ustawy PZP.

 

ROZDZIAŁ X. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ
WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY

  1. Ogólne warunki umowy na jakich Zamawiający zamierza zawrzeć umowę z wybranym Wykonawca zawarte są w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego
    Ogłoszenia.
  2. Ostateczna treść umowy może ulec zmianie na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe warunki zmiany umowy
    zostały opisane w załączniku nr do Ogłoszenia.


ROZDZIAŁ XI. ZAŁĄCZNIKI:

  1. Załącznik nr 1 – wzór formularza ofertowego.
  2. Załącznik nr 2 – wzór wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
  3. Załącznik nr 3 – wzór wykazu wykonanych (wykonywanych) usług.
  4. Załącznik nr 4 – wzór Umowy wraz z załącznikami.
  5. Załącznik nr 5 – klauzula RODO
  6. Załącznik nr 6 – oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej
  7. Załącznik nr 7 – wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych od umowy głównej.

Siemiatycze, dnia 16 października 2020 roku

Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Siemiatyczach
Ewa Romaniuk


Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Sadowski

Data wytworzenia: 2020-10-16

Wprowadzający: Patryk Radzicki

Data modyfikacji: 2020-10-16

Opublikował: Patryk Radzicki

Data publikacji: 2020-10-16