Ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne nr 2 - Przygotowanie i wydawanie gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w okresie

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE
przygotowania i wydawania gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w okresie 01.01.2021 r. - 31.12.2021 r.


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
ul. 11 Listopada 35A (woj. podlaskie),
NIP 544-12-73-066,
REGON 050581759,
Tel. (85) 655 6957,
Fax (85) 655 69 57,
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mops.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl
Adres poczty elektronicznej: e-mail: mops@siemiatycze.eu prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne i inne szczególne usługi w rozumieniu art. 138 h ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), zwanej dalej „Prawem zamówień publicznych” zamieszcza ogłoszenie o zamówieniu na usługi społeczne – tj. przygotowanie i wydawanie gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
Postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi społeczne prowadzone jest według zasad określonych w art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843).
Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000 euro.

I. Zamawiający:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
ul. 11 Listopada 35A
17-300 Siemiatycze
Regon: 050581759
telefon: 85 655 69 57
e-mail: mops@siemiatycze.eu


II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie przygotowania i wydawania posiłków od poniedziałku do soboty dla ok. 50 podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w okresie 01.01.2021 r.- 31.12.2021 r.
  2. Podane powyżej liczby osób są liczbami szacunkowymi i w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie. Nie stanowi to zatem ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie może być podstawą do roszczeń z tytułu zrealizowanych dostaw lub być podstawą odmowy zrealizowania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób objętych dożywianiem, Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do zapłaty wyłącznie za faktycznie wydane posiłki.
  3. Wykonawca dysponuje lokalem na terenie Miasta Siemiatycze.
  4. Wykonawca zobowiązany jest przygotowywać posiłki w spełniającej wymogi sanitarne kuchni, oraz zapewnić odpowiednie warunki lokalowe (miejsca siedzące przy stole), umożliwiające spożycie posiłku w tym samym czasie dla minimum 10 osób.
  5. W związku z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wirusa SARS-CoV-2 oraz ogłaszanymi na bieżąco obostrzeniami Wykonawca zobowiązany jest do terminowego wdrażania i przestrzegania bieżących wymagań sanitarno-epidemiologicznych. Dopuszcza się również wydawanie posiłków w naczyniach jednorazowych umożliwiających zabranie przygotowanego posiłku do miejsca zamieszkania.
  6. Wydawanie posiłków odbywać się będzie począwszy od dnia 1 stycznia 2021 roku do dnia 31 grudnia 2021 roku, od poniedziałku do soboty.
  7. Świadczeniem w formie posiłków objęte będą osoby korzystające z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w oparciu o wydaną decyzję administracyjną.
    Dzienna liczba wydawanych posiłków będzie określana w zależności od potrzeb.
    1. Jeden gorący posiłek składa się: z zupy z wkładką lub drugiego dania, spełniający następujące wymagania:
      1. porcja zupy z wkładką - minimum 500 ml przygotowana na wywarze mięsno - warzywnym lub warzywnym, 100 g min. kiełbasy podwawelskiej, kiełbasy żywieckiej, szynki gotowanej, polędwicy sopockiej, jajek, konserwy mięsnej, konserwy rybnej lub pasztetu oraz 250 g chleba,
      2. drugie danie spełniające następujące wymagania minimalne: gramatura co najmniej 400 g, posiłki mięsne: 100 g mięso, 200 g ziemniaki (lub zamiennie ryż, kasza, makaron), 100 g surówka,
    2. Zamawiający wymaga aby w każdym tygodniu jadłospis zawierał:
      • 5 x zupę z wkładką– inną na każdy dzień tygodnia
      • 1 x danie mięsne wraz z dodatkiem skrobiowym (np. kasza, makaron, ziemniaki, ryż)
    3. Jadłospis powinien być urozmaicony. Nie dopuszcza się, aby w ciągu pięciu dni wystąpiła powtarzalność tej samej potrawy.
    4. Posiłki powinny być przygotowywane z surowców najwyższej jakości, naturalnych, zawsze świeżych posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi.
    5. Posiłki powinny być przygotowane z zachowaniem obowiązujących norm żywieniowych i sanitarnych, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r., poz. 1252) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy.
    6. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności prawnej i materialnej wobec organów kontroli (stacji sanitarno – epidemiologicznej, PIP, BHP) w zakresie wykonywanej usługi, w tym m.in. w zakresie jakości produktów i przygotowania posiłków w zakresie wymagań higieniczno – sanitarnych.
    7. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń uniemożliwiających przygotowanie i wydanie posiłków Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt zapewnić posiłki, o nie gorszej jakości, z innych źródeł.
    8. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia, bez udziału Podwykonawcy.
  8. Przewidywana ilość posiłków w trakcie realizacji zamówienia – około 15 900. Przewidywana liczba osób korzystających z posiłków – ok. 50 osób. Wymienione w ogłoszeniu ilości posiłków należy traktować jako ilości szacunkowe, które mogą ulec
    weryfikacji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby osób żywionych, dlatego też podane zestawienie ilościowe nie jest wiążące dlaZamawiającego. Natomiast dla Wykonawcy jest wiążące pod względem kwoty ceny jednostkowej. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktyczną liczbę wydanych posiłków.
  9. Wykonawca określi cenę jednostkową jednego posiłku wraz z podatkiem VAT i cena ta będzie stała niezależnie od rodzaju posiłku.
  10. Wykonawca wystawia fakturę za wykonywaną usługę w terminach miesięcznych do dnia 10 następnego miesiąca. Rozliczenie odbywać się będzie w stosunku miesięcznym na podstawie zamówionych posiłków.


Kod CPV Nazwa wg CPV
55321000-6 – usługi przygotowania posiłków
55322000-3 - usługi gotowania posiłków
55520000-1- usługi dostarczania posiłków
55320000-9 – usługi podawania posiłków

III. Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienie tych warunków.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1986) o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. nie podlegają wykluczeniu;
  2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w zaproszeniu do potwierdzenia zainteresowania.

Zgodnie z art. 22 ust. 1b Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1986) warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:

  1.  kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
  2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
  3. zdolności technicznej lub zawodowej.

Spełnienie powyższych warunków podlegać będzie ocenie Zamawiającego dokonywanej metodą spełnienie - niespełnienia w oparciu o dokumenty i oświadczenia stanowiące załącznik do oferty przedłożonej przez Wykonawcę. Niespełnienie któregokolwiek wymogu lub warunku spowoduje odrzucenie oferty bez dalszego rozpatrywania.

V. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

  1. Oferty składane są w jednym egzemplarzu, w nieprzejrzystych i zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Oferta na świadczenie usług w zakresie przygotowania i wydawania posiłków od poniedziałku do soboty dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w okresie 01.01.2021 – 31.12.2021 r.”
  2. Oferty należy składać do dnia 30 listopada 2020 r. do godz. 12:00 w siedzibie
    Zamawiającego przy ul. 11 Listopada 35A w Siemiatyczach, pokój nr 101 (I piętro).

VI. Kryteria oceny ofert

  1. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie się kierował następującym kryterium: najniższa cena jednego gorącego posiłku brutto- 100%. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta spełniająca wszystkie warunki zamówienia i oferująca najniższą cenę.
  2. W celu potwierdzenia spełniania wymaganych warunków Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
    1. Wypełniony formularz oferty.
    2. Oświadczenie wraz z aktualnym odpisem z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
    3. Oświadczenie wykonującego czynności związane z postępowaniem o zamówieniu publicznym.
    4. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.

 

Siemiatycze, dn. 23 listopada 2020 r.
wz. DYREKTORA
Alina Smyk
Kierownik Działu Pomocy Rodzinie

Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Sadowski

Data wytworzenia: 2020-11-23

Wprowadzający: Patryk Radzicki

Data modyfikacji: 2020-11-23

Opublikował: Patryk Radzicki

Data publikacji: 2020-11-23