Regulamin Organizacyjny z dnia 31 marca 2017 r.

Zarządzenie Nr 3/2017

Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

z dnia 31 marca 2017 r.

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

 Na podstawie § 9 ust. 2 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach uchwalonego uchwałą Nr XX/127/04 Rady Miasta Siemiatycze w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach (Dz. Urz.  Woj. Podl. z 2017 r. poz.745) ustala się Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w następującym brzmieniu:

Regulamin Organizacyjny

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Niniejszy regulamin zwany w dalszej części „Regulaminem”, określa szczegółową organizację zakres działania i zadania organizacyjnych komórek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, zwanego dalej „Ośrodkiem”.

Rozdział II

Organizacja Ośrodka

§ 2

Strukturę Organizacyjną Ośrodka, której schemat organizacyjny określa załącznik do niniejszego Regulaminu tworzą:

a) Dyrektor /D/,

b) Dział Pomocy Środowiskowej /DPŚ/,

c) Dział Pomocy Rodzinie /DPR/

d) Dział Księgowości /DK/

e) Dział Administracyjny /DA/,

f) Personel Obsługi.

§ 3

  1. Działami kierują kierownicy oraz Główny księgowy.

  2. Działy dzielą się na stanowiska pracy.

  3. Dyrektor może tworzyć stanowiska zastępcy kierownika działu.

  4. W przypadku nieobecności kierownika działu jego obowiązki sprawuje zastępca kierownika, w przypadku utworzenia takiego stanowiska lub pracownik wyznaczony przez Dyrektora.

§ 4

W Ośrodku tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

  1. Dyrektor,

  2. Kierownik Działu Pomocy Rodzinie,

  3. Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej,

  4. Kierownik Działu Księgowości - Główny Księgowy,

  5. Kierownik Działu Administracyjnego.

Rozdział III

Podział kompetencji i zasady wykonywania funkcji kierowniczych

§ 5

Ośrodek funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa.

§ 6

1. Pracą Ośrodka kieruje jego Dyrektor,

2. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Siemiatycze,

3. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy:

a) kierowanie i realizacja zadań Ośrodka określonych w statucie w oparciu o obowiązujące przepisy,

b) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,

c) planowanie pracy Ośrodka, w tym sporządzanie planów finansowych,

d) kierowanie bieżącymi sprawami, składanie oświadczeń woli w imieniu Ośrodka zgodnie z pełnomocnictwami udzielonymi przez Burmistrza Miasta Siemiatycze,

e) wykonywanie funkcji pracodawcy w stosunku do pracowników Ośrodka,

f) kształtowanie polityki kadrowej, szkoleniowej, płacowej, finansowej i socjalno-bytowej w oparciu o obowiązujące przepisy,

g) zapewnienie dostępu do informacji publicznej,

h) gospodarowanie środkami finansowymi Ośrodka zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o finansach publicznych,

i) prawidłowe gospodarowanie i zabezpieczenie mienia Ośrodka,

j) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników zasad postępowania i załatwiania spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami,

k) wydawanie aktów wewnętrznych w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji, wytycznych i komunikatów.

4. Dyrektor składa Radzie Miasta Siemiatycze coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.

5. Dyrektora Ośrodka podczas jego nieobecności zastępuje Kierownik Działu Pomocy Rodzinie.

6. W przypadku nieobecności Dyrektora i Kierownika działu Pomocy Rodzinie – zastępstwo pełni Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej.

§ 7

Kierownicy działów:

1) kierują pracą działów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulaminami wewnętrznymi,

2) zapewniają należytą organizację pracy oraz odpowiadają za realizację zadań powierzonych im przez Dyrektora Ośrodka,

3) planują pracę, przydzielają zadania i stale doskonalą metody oraz formy pracy,

4) podejmują inicjatywy co do wykonania zadań działu,

5) udzielają pracownikom instruktażu o charakterze merytorycznym formalnoprawnym w zakresie zadań realizowanych przez poszczególne działy,

6) informują podległych pracowników o zmianach w przepisach prawa i aktach wewnętrznych dotyczących zadań działu i funkcjonowania Ośrodka,

7) kontrolują realizację zadań działu.

Rozdział IV

Zadania działów

§ 8

Do wspólnych zadań działów należy:

1) przestrzeganie prawa i aktów prawnych,

2) wzajemna współpraca,

3) rzetelne i efektywne i terminowe wykonywanie zadań,

4) pogłębianie wiedzy i doskonalenie się w wykonywaniu zadań,

5) usprawnianie własnej organizacji, metod, i form pracy,

6) przygotowanie określonych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,

7) kreowanie inicjatyw społecznych,

8) organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony i zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku,

9) ochrona danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku,

10) udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach interesantom,

11) kompetentna i sprawna obsługa interesantów.

§ 9

1) Do zadań Działu Pomocy Środowiskowej należy:

1) rozpoznanie i diagnozowanie potrzeb mieszkańców,

2) świadczenie pomocy i prowadzenie dokumentacji w zakresie świadczeń pomocy społecznej,

3) prowadzenie działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej,

4) współdziałanie z instytucjami i organizacjami publicznymi i pozarządowymi w zakresie pomocy społecznej,

5) realizacja zadań własnych gminy i zadań zleconych wynikających z ustawy o pomocy społecznej,

6) powadzenie spraw w ramach zadań zleconych gminie w ramach ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych z budżetu państwa,

7) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych z zakresu pomocy społecznej,

8) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,

9) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

2. W dziale tworzy się 14 etatów:

1) kierownik,

2) pracownik socjalny (9),

3) opiekun w ośrodku pomocy społecznej (3),

4) asystent rodziny (1).

§ 10

1 Do zadań Działu Pomocy Rodzinie należy:

1) realizacja zadań z ustawy o świadczeniach rodzinnych,

2) realizacja zadań z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

3) powadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej,

4) realizacja zadań wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,

5) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo energetyczne w zakresie dodatków energetycznych,

6) realizacja zadań wynikających z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,

7) realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,

8) realizacja zadań wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „za życiem”,

9) prowadzenie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych z zakresu świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

2. W dziale tworzy się 4 etaty:

1) kierownik,

2) stanowisko urzędnicze (3),

§ 11

1. Do zadań działu Księgowości należy:

1) obsługa finansowo-księgowa Ośrodka,

2) opracowanie projektu planu finansowego i całokształtu budżetu,

3) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej,

4) prowadzenie spraw płacowych,

5) sporządzanie sprawozdań i bilansu,

6) prowadzenie spraw kadrowych i osobowych,

7) prowadzenie spraw wynikających z prawa pracy, w tym w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,

8) gospodarowanie środkami trwałymi Ośrodka i zabezpieczenie jego mienia,

9) koordynowanie realizacji postanowień Prawo zamówień publicznych,

10) koordynowanie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej,

11) wydawanie legitymacji służbowych.

2. W dziale tworzy się 3 etaty:

1) główny księgowy

2) księgowy (2),

§ 12

1. Do zadań Działu Administracyjnego należy:

1) prawidłowa i terminowa realizacja świadczeń z pomocy społecznej,

2) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu pomocy społecznej,

3) opracowywanie sprawozdań z pomocy społecznej,

4) obsługa sekretariatu wraz z obsługą poczty elektronicznej,

5) prowadzenie archiwum zakładowego,

6) załatwianie spraw administracyjnych dotyczących siedziby Ośrodka,

7) zaopatrywanie Ośrodka w niezbędne wyposażenie, materiały i pomoce biurowe,

8) nadzór nad sprzętem technicznym Ośrodka,

9) administrowanie systemem informatycznym,

10) zamieszczanie informacji dotyczącej Ośrodka w Biuletynie Informacji Publicznej,

11) zapewnienie sprawnego działania sieci komputerowej oraz działającego w niej oprogramowania.

2. W dziale tworzy się 6 etatów:

1) kierownik,

2) stanowiska urzędnicze (2),

3) informatyk (1),

4) sprzątaczka (1),

5) dozorca (1).

Rozdział V

Załatwianie skarg i wniosków

§ 13

  1. Interesanci w sprawach petycji, skarg i wniosków przyjmowani są przez Dyrektora w każdą środę tygodnia w godzinach od 10-tej do 14-tej.

  2. Petycje, skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora, a w razie jego nieobecności przez Kierownika Działu Pomocy Rodzinie.

Rozdział VI

Zasady podpisywania pism

§ 14

  1. Wszelkie pisma wychodzące z Ośrodka podpisuje Dyrektor.

  2. Dyrektor może upoważnić inne osoby do podpisywania pism w jego imieniu.

  3. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2, winno być udzielone na piśmie.

§ 15

  1. Decyzje administracyjne z zakresu zadań Ośrodka wydają osoby upoważnione przez Burmistrza Miasta Siemiatycze.

  2. Pracownicy przygotowujący projekty pism i decyzji administracyjnych parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu z lewej strony.

Rozdział VII

Postanowienia końcowe

§ 16

W celu zapewnienia właściwej pracy Ośrodka Dyrektor określa porządek wewnętrzny i rozkład czasu pracy Ośrodka w regulaminie pracy.

§ 17

Traci moc Zarządzenie Nr 313/13 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

§ 18

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.

 

BURMISTRZ

Piotr Siniakowicz

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Ewa Romaniuk

W załączeniu poniżej SCHEMAT ORGANIZACYJNY MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIATYCZACH (regulSchemat.PNG)

Metryka strony

Udostępniający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Siemiatyczach

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Kiczko

Data wytworzenia: 2016-12-12

Wprowadzający: Patryk Radzicki

Data modyfikacji: 2019-12-05

Opublikował: Patryk Radzicki

Data publikacji: 2016-12-12