Regulamin Organizacyjny z dnia 31 marca 2017 r.
Zarządzenie Nr 3/2017
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
z dnia 31 marca 2017 r.
w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
Na podstawie § 9 ust. 2 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach uchwalonego uchwałą Nr XX/127/04 Rady Miasta Siemiatycze w sprawie uchwalenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2017 r. poz.745) ustala się Regulamin Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach w następującym brzmieniu:
Regulamin Organizacyjny
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin zwany w dalszej części „Regulaminem”, określa szczegółową organizację zakres działania i zadania organizacyjnych komórek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach, zwanego dalej „Ośrodkiem”.
Rozdział II
Organizacja Ośrodka
§ 2
Strukturę Organizacyjną Ośrodka, której schemat organizacyjny określa załącznik do niniejszego Regulaminu tworzą:
a) Dyrektor /D/,
b) Dział Pomocy Środowiskowej /DPŚ/,
c) Dział Pomocy Rodzinie /DPR/
d) Dział Księgowości /DK/
e) Dział Administracyjny /DA/,
f) Personel Obsługi.
§ 3
-
Działami kierują kierownicy oraz Główny księgowy.
-
Działy dzielą się na stanowiska pracy.
-
Dyrektor może tworzyć stanowiska zastępcy kierownika działu.
-
W przypadku nieobecności kierownika działu jego obowiązki sprawuje zastępca kierownika, w przypadku utworzenia takiego stanowiska lub pracownik wyznaczony przez Dyrektora.
§ 4
W Ośrodku tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
-
Dyrektor,
-
Kierownik Działu Pomocy Rodzinie,
-
Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej,
-
Kierownik Działu Księgowości - Główny Księgowy,
-
Kierownik Działu Administracyjnego.
Rozdział III
Podział kompetencji i zasady wykonywania funkcji kierowniczych
§ 5
Ośrodek funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa.
§ 6
1. Pracą Ośrodka kieruje jego Dyrektor,
2. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta Siemiatycze,
3. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy:
a) kierowanie i realizacja zadań Ośrodka określonych w statucie w oparciu o obowiązujące przepisy,
b) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,
c) planowanie pracy Ośrodka, w tym sporządzanie planów finansowych,
d) kierowanie bieżącymi sprawami, składanie oświadczeń woli w imieniu Ośrodka zgodnie z pełnomocnictwami udzielonymi przez Burmistrza Miasta Siemiatycze,
e) wykonywanie funkcji pracodawcy w stosunku do pracowników Ośrodka,
f) kształtowanie polityki kadrowej, szkoleniowej, płacowej, finansowej i socjalno-bytowej w oparciu o obowiązujące przepisy,
g) zapewnienie dostępu do informacji publicznej,
h) gospodarowanie środkami finansowymi Ośrodka zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o finansach publicznych,
i) prawidłowe gospodarowanie i zabezpieczenie mienia Ośrodka,
j) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez pracowników zasad postępowania i załatwiania spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami,
k) wydawanie aktów wewnętrznych w formie zarządzeń, regulaminów i instrukcji, wytycznych i komunikatów.
4. Dyrektor składa Radzie Miasta Siemiatycze coroczne sprawozdanie z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
5. Dyrektora Ośrodka podczas jego nieobecności zastępuje Kierownik Działu Pomocy Rodzinie.
6. W przypadku nieobecności Dyrektora i Kierownika działu Pomocy Rodzinie – zastępstwo pełni Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej.
§ 7
Kierownicy działów:
1) kierują pracą działów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulaminami wewnętrznymi,
2) zapewniają należytą organizację pracy oraz odpowiadają za realizację zadań powierzonych im przez Dyrektora Ośrodka,
3) planują pracę, przydzielają zadania i stale doskonalą metody oraz formy pracy,
4) podejmują inicjatywy co do wykonania zadań działu,
5) udzielają pracownikom instruktażu o charakterze merytorycznym formalnoprawnym w zakresie zadań realizowanych przez poszczególne działy,
6) informują podległych pracowników o zmianach w przepisach prawa i aktach wewnętrznych dotyczących zadań działu i funkcjonowania Ośrodka,
7) kontrolują realizację zadań działu.
Rozdział IV
Zadania działów
§ 8
Do wspólnych zadań działów należy:
1) przestrzeganie prawa i aktów prawnych,
2) wzajemna współpraca,
3) rzetelne i efektywne i terminowe wykonywanie zadań,
4) pogłębianie wiedzy i doskonalenie się w wykonywaniu zadań,
5) usprawnianie własnej organizacji, metod, i form pracy,
6) przygotowanie określonych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,
7) kreowanie inicjatyw społecznych,
8) organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony i zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku,
9) ochrona danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku,
10) udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach interesantom,
11) kompetentna i sprawna obsługa interesantów.
§ 9
1) Do zadań Działu Pomocy Środowiskowej należy:
1) rozpoznanie i diagnozowanie potrzeb mieszkańców,
2) świadczenie pomocy i prowadzenie dokumentacji w zakresie świadczeń pomocy społecznej,
3) prowadzenie działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej,
4) współdziałanie z instytucjami i organizacjami publicznymi i pozarządowymi w zakresie pomocy społecznej,
5) realizacja zadań własnych gminy i zadań zleconych wynikających z ustawy o pomocy społecznej,
6) powadzenie spraw w ramach zadań zleconych gminie w ramach ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych z budżetu państwa,
7) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych z zakresu pomocy społecznej,
8) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
9) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
2. W dziale tworzy się 14 etatów:
1) kierownik,
2) pracownik socjalny (9),
3) opiekun w ośrodku pomocy społecznej (3),
4) asystent rodziny (1).
§ 10
1 Do zadań Działu Pomocy Rodzinie należy:
1) realizacja zadań z ustawy o świadczeniach rodzinnych,
2) realizacja zadań z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
3) powadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej,
4) realizacja zadań wynikających z ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
5) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo energetyczne w zakresie dodatków energetycznych,
6) realizacja zadań wynikających z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
7) realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
8) realizacja zadań wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „za życiem”,
9) prowadzenie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych z zakresu świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
2. W dziale tworzy się 4 etaty:
1) kierownik,
2) stanowisko urzędnicze (3),
§ 11
1. Do zadań działu Księgowości należy:
1) obsługa finansowo-księgowa Ośrodka,
2) opracowanie projektu planu finansowego i całokształtu budżetu,
3) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej,
4) prowadzenie spraw płacowych,
5) sporządzanie sprawozdań i bilansu,
6) prowadzenie spraw kadrowych i osobowych,
7) prowadzenie spraw wynikających z prawa pracy, w tym w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
8) gospodarowanie środkami trwałymi Ośrodka i zabezpieczenie jego mienia,
9) koordynowanie realizacji postanowień Prawo zamówień publicznych,
10) koordynowanie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej,
11) wydawanie legitymacji służbowych.
2. W dziale tworzy się 3 etaty:
1) główny księgowy
2) księgowy (2),
§ 12
1. Do zadań Działu Administracyjnego należy:
1) prawidłowa i terminowa realizacja świadczeń z pomocy społecznej,
2) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu pomocy społecznej,
3) opracowywanie sprawozdań z pomocy społecznej,
4) obsługa sekretariatu wraz z obsługą poczty elektronicznej,
5) prowadzenie archiwum zakładowego,
6) załatwianie spraw administracyjnych dotyczących siedziby Ośrodka,
7) zaopatrywanie Ośrodka w niezbędne wyposażenie, materiały i pomoce biurowe,
8) nadzór nad sprzętem technicznym Ośrodka,
9) administrowanie systemem informatycznym,
10) zamieszczanie informacji dotyczącej Ośrodka w Biuletynie Informacji Publicznej,
11) zapewnienie sprawnego działania sieci komputerowej oraz działającego w niej oprogramowania.
2. W dziale tworzy się 6 etatów:
1) kierownik,
2) stanowiska urzędnicze (2),
3) informatyk (1),
4) sprzątaczka (1),
5) dozorca (1).
Rozdział V
Załatwianie skarg i wniosków
§ 13
-
Interesanci w sprawach petycji, skarg i wniosków przyjmowani są przez Dyrektora w każdą środę tygodnia w godzinach od 10-tej do 14-tej.
-
Petycje, skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora, a w razie jego nieobecności przez Kierownika Działu Pomocy Rodzinie.
Rozdział VI
Zasady podpisywania pism
§ 14
-
Wszelkie pisma wychodzące z Ośrodka podpisuje Dyrektor.
-
Dyrektor może upoważnić inne osoby do podpisywania pism w jego imieniu.
-
Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2, winno być udzielone na piśmie.
§ 15
-
Decyzje administracyjne z zakresu zadań Ośrodka wydają osoby upoważnione przez Burmistrza Miasta Siemiatycze.
-
Pracownicy przygotowujący projekty pism i decyzji administracyjnych parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu z lewej strony.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 16
W celu zapewnienia właściwej pracy Ośrodka Dyrektor określa porządek wewnętrzny i rozkład czasu pracy Ośrodka w regulaminie pracy.
§ 17
Traci moc Zarządzenie Nr 313/13 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Siemiatyczach
§ 18
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.
BURMISTRZ Piotr Siniakowicz |
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Ewa Romaniuk |
W załączeniu poniżej SCHEMAT ORGANIZACYJNY MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W SIEMIATYCZACH (regulSchemat.PNG)
Metryka strony